vrijdag 5 april 2013

Dans met mij


Het tij keert zich in zichzelf
wij lopen langzaam op ons eind
de nanacht zindert op zichzelf
voor duisternis in licht verdwijnt

Kom laat ons dansen
draai je leest in mijn hand
geef ons nog een keer alle kansen
dans met mij tot aan de rand.

In een kolk van vergetelheid
jij en ik, geen onderscheid
Alles tolt, alles vervaagt
geen dageraad die ons verdraagt

Kom laat ons elkaar hier beminnen
mijn hand die jou nu zorgvuldig leest
ik schrijf in jou mijn diepste zinnen
eenmalig en dus onbevreesd

De nacht breekt open in de dag
een kus sterft zachtjes in je mond
de liefde die in je ogen bestorven lag
vervliegt ongenadig in de morgenstond

Kom laat ons loslaten
volmaakter wordt het nooit
wat rest zijn doodlopende straten
eens onze liefde wordt gekooid.

Dus je stapt het licht in naar de zon
huivert lichtjes, kijkt niet om
Ik dans en dans met lege hand
Ik dans en dans tot aan de rand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten