dinsdag 22 oktober 2019

Nooit gevraagd

Nooit heb ik het haar gevraagd
- wel gewild maar niet gewaagd -
wat zij nu eigenlijk vond
van die jongen
met dat kleine hart
maar grote mond.


Nooit heb ik het haar gevraagd
welk kind haar had behaagd
welke kinderen er in haar dromen
uit bloemkolen hadden moeten komen
om na een leven alles geven
voldaan richting herkomst te kunnen stromen.

Nooit heb ik het haar gevraagd
omdat ik er zelden ben in geslaagd
wat ik in haar ogen aan verwachtingen las
terug te vinden in wie ik eigenlijk was
maar misschien - en dat valt te vrezen-
faalde ik gewoon in ogen lezen.

Nooit heb ik het haar gevraagd
en ondertussen is de vraag verdaagd
Maar als ik kon, ik zou het wel weten,
want het antwoord op die vraag is
altijd beter dan jezelf vergeefs
en voor altijd met een fout idee
te moeten blijven meten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten