donderdag 21 januari 2016

Ithar

Mijn land is rijk en dom
met troosteloos gevecht
Mijn praten is soms krom
maar hart klopt op en recht

Wij twee prachtige rivieren
de Tigris en ook de Eufraat
Wij Babylonen en summieren
Hoop dat ge mij goed verstaat

Hier wieg van de beschaving
zegelrol en het spijkerschrift
maar oorlog is een verslaving
mijn arm land nu lang op drift

Om religie, macht, geld en olie
voeren anderen hier hun strijd
Geroofd is mijn land haar glorie
Saddam bood wrede zekerheid

Ik ben triest maar ook zo fier
op de vruchten van mijn land
Nu kijk ik met de blik van hier
en zie hoe haat land verbrandt

Maar op groot plein in Bagdad
roept de jeugd elke avond luid
Zij willen schrijven ander blad
Zij kiezen voor de weg vooruit

Moest vrede krijg de bovenhand
Ik weet, ik weet is dwaze droom
Dan ik terugkeren naar mijn land
Met man sterven onder dadelboom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten