vrijdag 13 maart 2015

Vertel me jouw verhaal





Toe vertel me jouw verhaal
Ik wil er alle tijd voor maken
Giet jezelf voor mij in taal
Help me zo bij jou te raken

Wik woorden op hun waarde
en geef adem aan de goede
Laat me aarden in jouw aarde
Wijs me wortels die je voeden

Spreek je hartstocht in m’n ziel
blaas mijn blik nieuw leven in
Verleen je verleden in mij asiel
elk waar verhaal biedt loutering

Dan zal ik zwijgen en begrijpen
Dankbaar voor je kwetsbaarheid
een vrucht komt pas toe aan rijpen
na naakte openheid in bloesemtijd.

2 opmerkingen:

  1. als ik dan toch een "best off" mag nomineren - deze is ronduit fantastisch.
    Gelukkige verjaardag trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci, Bart, merci. Kunde komt met het oefenen zeker. Zowel schrijven als verjaren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen