vrijdag 13 februari 2015

Het betere gesprek



Vandaag heb ik met een boom gepraat
over groeien, bloeien, vruchten dragen
over hoe hij al dat schone weer loslaat
en het belang van wortels die schragen

Met een vogel besprak ik zijn perspectief
en hoe het je weerhoudt om neer te kijken
hoe de wind ten goede keren en instinctief
weten het klauwend gevaar te ontwijken

Een kind zei niets en vertelde zo veel
over hoe je vergeeft zonder vergeten
en al spelend je plek vindt in 't geheel
vrij van wroeging en straffend geweten

Ik sloeg mijn armen om boom en kind
en liet de vogel aan zijn vriend de wind
daarop vroeg de stilte wie ik nu wel was
die enkel de wijsheid in de anderen las.

2 opmerkingen:

  1. Mooi.
    Ik heb deze ochtend een kort maar krachtig gesprek gevoerd met mijn linkersok - maar dat is weer een heel ander verhaal.
    Rap Elfje Maren nog eens lezen... enjoy the weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen