maandag 13 mei 2013

Dropje met een boekentas

Dropje met een boekentas
vol verwachting en een beker
Rode schoentjes en gebloemde regenjas
haar blauwe ogen nog even zegezeker

Het stormt onder haar blonde krullen
de eerste schooldag lijkt een dageraad
maar haar blik kan niet langer verhullen
dat iets in haar nu twijfelen gaat

Haar armen worden trossen
en ik de laatste meerpaal
ze lijkt in me op te willen lossen
verdwijntruc uit dit klaslokaal

Maar feeënlach en een kordaat gebaar
scheiden ons als de zon het wolkendek
Haar juf houdt duizend regenbogen klaar
heet haar welkom op deze wondere plek.




4 opmerkingen:

  1. ah! eerste schooldag voor de kleinste?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep, en we hebben het beide overleefd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ik heb er kippenvel van... zo enorm herkenbaar... Begin januari zal ik dit vermoedelijk lezen met wis en waarachtige tranen blinkend in een ooghoek, wanneer mijn jongste boreling zich een weg baant doorheen haar twijfels. Hopelijk staat haar juf dan ook klaar met duizenden regenbogen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, Livy, we moeten er allemaal telkens weer door. Maar met veel liefde lukt alles hé!

    BeantwoordenVerwijderen