vrijdag 28 maart 2014

Vrolijk vrouwenlied



Noem mij gerust een flamboyante tante
Noem mij gerust de zotste aller dozen
en natuurlijk op familiefeestjes de plezantste
ook al heb ik daar niet zelf voor gekozen
Maar achter al dat gek gedoe
zit een waarheid als een koe
Ik ben breekbaar
Ik ben zo fragiel
en niet weerbaar
voor de krasjes op mijn ziel


Mijn gemoed lijkt opgeruimder
dan het huis van tante kaat
Je vindt niemand goedgeluimder
als witte was fonkelend aan een draad
Maar achter al dat opgewekt gedoe
zit een waarheid als een koe
Ik ben breekbaar
Ik ben zo fragiel
en niet weerbaar
voor de krasjes op mijn ziel


Ik straal straffer dan de lente
wieg mijn heupen door de dag
Ik steek  af bij malcontenten
verpulver hen met mijn meisjeslach
Maar achter al dat licht gedoe
zit een waarheid als een koe
Ik ben breekbaar
Ik ben zo fragiel
en niet weerbaar
voor de krasjes op mijn ziel


Enkel in de nabijheid van een man
die ik echt vertrouwen kan
Laat ik de tranen hun beloop
en veeg mezelf op een hoop
Maar na dat korte triest gedoe
ben ik het treuren alweer moe
Dan word ik weerbaar
en doe ik zalf op mijn ziel
Niet langer breekbaar
bedek ik mijn achilleshiel

Noem mij gerust een flamboyante tante
Noem mij gerust de zotste aller dozen
Want geef toe dat is toch het plezantste
als je doornen niet laat winnen van de rozen
als je doornen niet laat winnen van de rozen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten