woensdag 19 maart 2014

Eenvoudige liefde





Eerst ben ik een kind en jij een kind
ballonnen vrij en zonder tegenwind
die in de ander elkaars gelijke vindt
en al spelend hart met hart verbindt


De tijd verglijdt en toekomst wenkt
jij de vrouw die vertrouwen schenkt
ik de man die onder woorden brengt
hoe onze versmolten geest nu denkt


We zijn eenheid tot wasdom gekomen
Oogsten ons eerlang gezaaide dromen
Ons bloed gaat door de aderen stromen
van nieuw leven om bij thuis te komen


Dan plots de traagheid van de oude dag
met een snelheid die jij noch ik voorzag
We verworden ergens tussen traan en lach
tot koppel dat voldaan terugblikken mag


Jij maakt van ons als eerste de cirkel rond
Ik waak verweesd naast je nog boven grond
De jaren die resten spreek jij door mijn mond
over de liefde die van wieg tot graf verbond

Nu liggen we hier weer samen zij aan zij
Boven ons trekt het leven zacht voorbij
Het onze was: ik voor jou en jij voor mij
Niet meer, niet minder, zoals het getij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten