dinsdag 26 februari 2019

Thuiskomen aan zee

Dag golven, dag zee
Vandaag hebben we moeder mee
Zorgvuldig in een potje gedaan
Tot stof en as vergaan.

 Dag zachte oostenwind
Wees ons vandaag goedgezind
en draag moeder met je mee
over land en over zee.

Dag moeder, ga nu maar
en hou je voor de golven klaar
dein een eindje met ze mee
en wordt dan één met volle zee.

Dag moeder, ga nu zonder vragen
Laat wind je naar de einder dragen
Voel je daar maar licht en vrij
Wieg je er weg uit dit aards getij

Dan zal ik jou weer kunnen voelen
als regendruppels mij overspoelen
en weet ik dat ik je stem hervind
in de rustig ruisende oostenwind.

Dan weet ik mij door jou omringd
als wind 's avonds in de bomen zingt
En zwem ik ooit eens in de verste zee
dan zwem jij voortaan met me mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten