vrijdag 22 februari 2019

Een jaar geleden

Een jaar geleden
zei je: Stop. Genoeg.
En kreeg de dood
waarom hij vroeg.

Veel te gauw jou.

Een jaar is stil
voorbij gegleden
Een jaar door
jou onbetreden
en dat jou dag
na dag verder
ten grave droeg.

Veel te rauw rouw.

Een jaar dat je hier
niet meer mocht zijn
tenzij verbonden
met een pijn
van afscheid dat
net dat loslaten bestrijdt.
Het tergend tikken
van ongedeelde tijd.

Veel te lauw jou.

Een jaar van vervagen
tussen overvolle dagen
tot plots je afwezigheid
weer ongenadig naar
boven glijdt en me
wijst op de snelheid
van mijn eigen eindigheid.
Slechts een zucht
waren wij samen
waarin we teveel
als vanzelfsprekend
namen.

Veel te weinig nauw.

Een jaar geleden
zei je: Stop. Genoeg.
Op en moegestreden
en voor eeuwig te vroeg.

Ik mis al
wat niet meer is.
Ik mis jou
en besef nu pas
hoeveel van wat
ik ben en ken
met jou verbonden was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten