dinsdag 5 april 2016

Lang voor mijn tijd / Before my time (Johnny Cash)

Ik weet dat harten al versmolten
lang voor dat ik bestond
Ik ben niet de eerste onbeholpen
of met tranen in de mond
Er zijn ballades zolang de mens bestaat
over liefde die bloeit en liefde die gaat
Velen verloren zich in de melancholie
van liedjes vol van spijt
Lang voor mijn tijd
Lang voor mijn tijd

Er waren liederen in oude duffe boeken
over liefde voor de eeuwigheid
Geliefden die vonden zonder zoeken
Nu reeds lang door de wind verspreid
De zoetste woorden werden gesproken
alsof de eerste ochtend was aangebroken
Er is niets veranderd, alleen de namen
Zij brandden zoals wij, dezelfde intensiteit
Lang voor mijn tijd
Lang voor mijn tijd

En in de schemer van de avond
zie ik zonneklaar
dat vlees en bloed verlangen vormt
zoals ik diep in mezelf ervaar
En een stem tot overgave bereid
zucht: Ik hou van jou voor altijd
Lang voor mijn tijd
Lang voor mijn tijd

Wat de grootste minnaars voelden
is wat ik voel voor jou
Liefde is liefde, alsof zoiets moois
door heen de eeuwen veranderen zou
Als ze ooit onze liefde zouden zien
in een nog ongeschreven boek misschien
Dan zouden ze willen zijn als jou en mij
Twee zielen in ultieme verbondenheid
Lang voor mijn tijd
Lang voor mijn tijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten