dinsdag 14 oktober 2014

Nachtonrust












De nacht hangt als wolken om me heen
het kanteluur ontving ik met open ogen
op mijn borst de stilte massief als steen
in het slapende huis hangt mededogen


Dolend langs de kamers van mijn kroost
wankel ik van de naakte kwetsbaarheid
zo onmachtig als een museumsuppoost
nooit veilig voor wrede willekeurigheid

Op de broze deining van hun ademhalen
besluit ik nacht na nacht te zullen waken
als ridder tegen alle ingebeelde vandalen
kruip ik naast hen diep onder het laken.



2 opmerkingen:

  1. Ben even aan het 'bijlezen' Piet en deze is biezonder mooi! Prachtig! Nu snel de wortelen voor de taart gaan schillen :-) Groetjes thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, bij jullie is het duidelijk 'Erst kommt die Moral, dann kommt das Fressen! Mooi zo ;-) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen