vrijdag 31 oktober 2014

Belegen verzen 3



Toekomstbestendig
Bij het opgroeien van zijn kind
denkt een vader vaak ellendig
De wereld wijzigt als de wind
wees aub toekomstbestendig.

AVI 1
Heel even heb ik het overwogen
een aarzeling lang zat het er in
maar toen las ik tijdig in je ogen
dit is een einde, geen begin.

Toen, nu, altijd
Woorden schieten vaak tekort
Wapens doen dat helaas niet
Als de beschaving is ingestort
volgt stilzwijgen van verdriet.

Rijmoefeningetje
Kust allemaal mijn kloten
Kust allemaal mijn gat
De ene zijn heel grote en
op de laatste staat een wrat.

Bergketen
Het geloof verzet voortdurend bergen
die enkel in het hoofd blijken te bestaan
Hoeveel levens moet dit alles nog vergen
tot er genoeg gemoord is in Gods naam


Uitspreken
Wegen lopen niet meer samen
Woorden spreken van verschil
Angst sluit nodeloos de ramen
Alles rondom valt zwijgend …

Overweten
Heute, haben wir alle gewusst
Maar niemand weet wat doen
De mens had nooit graag gekust
zonder het mysterie van de zoen.

Every woman

In every woman there is poetry but little men dare to see

Stilzwijgen
De hartslag van de aarde
was ooit publiek geheim
dat we zo goed bewaarden
dat we het nu vergeten zijn.

Ontspoord
Ik zie ons mensen schuiven
in auto’s, treinen, boten
Daarboven vliegen duiven
geen steen om aan te stoten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten