vrijdag 31 oktober 2014

Belegen Verzen 2



Stuurman aan wal
Ik volg de golfslag van je lichaam
ga kopje onder in je woeste baren
Noorden kwijt en wilsonbekwaam
haast ik mij je haven in te varen.

Scherp
Ogen met te korte sluitertijd
een lach die wijfelt in de wind
gratie zonder rondborstigheid
diep in haar verdrinkt een kind.

Ontkoppeld
Uitgevreëen
levenslang
wel met tweeën
maar geen drang.

Vakantie
Zwemmend kom ik los van eigen navel
vervloei kabbelend in een trager geheel
aan de einder loreleit nu de zomerzavel
grondstof voor ons najaar luchtkasteel.


Denkvraag
Zou één dag zonder denken
dromen maar met open ogen
niet meer voldoening schenken
dan weer een dag weloverwogen?

GAZA
Genadeloos en zo mateloos redeloos
Aanvallen op een lang vernederd volk
Zionisme ontsnapt uit de pandoradoos
Altijd Babel zonder noodzakelijke tolk

Teken lezen
Nu eens aarzelen bij een komma
dan weer halt houden bij het punt
vraagtekens leiden tot een dilemma
woorden wordt geen rust gegund

Stand van zaken
Als ik vandaag kwam te sterven
zouden de kinderen alles erven
de onvervulde ambities
het afwezige geld
het gemis om een man
die enkel als vader
iets heeft voorgesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten