vrijdag 31 oktober 2014

Belegen verzen 5



Minnen
Zij schikt in haar leven alles in der minne
de bloemen, de dagen, het eigen ongelijk
laat eenvoud het loze streven overwinnen
en weet zich in alle stilte de koning te rijk.

Huidbehoefte
Huidbehoefte is even de focus leggen
op het puur verlangen van vel naar vel
een lichaam dat woordeloos wil zeggen
kom toch dichter want ik mag jou wel.

Binnenpret
Ik wil mij tussen je dijen vlijen
als tussen lakens op een bed
en me traagzaam in je vrijen
tot bron van geile binnenpret.

Dubbeldeken
De lucht is zwaar betrokken
en jarenlang was jij dat ook
je angsten aan het oog ontrokken
terwijl je in andermans lijden dook.

Drijfzand
 Als een zandkorrel in de woestijn
met het ego van een palmboom
zo tracht elke mens uniek te zijn
weg uit de amorfe mensenstroom.


Zwarte gaten
Woorden vervliegen ontdaan in de nacht
geen weerwoord die ze weerkaatsen wil
Ze zullen niet wekken, slaapt allen zacht
zonder dialoog valt finaal toch alles stil...
  


Nazomer
In de tuin staat een verschoten bank
als rustpunt in tijden van bezetenheid
daarachter rijpen druiven aan de rank
de avondlucht geurt naar eeuwigheid

Terugblik
Ik ben het trieste kantelpunt vergeten
tot waar ik alle ouders heb verweten
dat zij de wereld loos lieten draaien
en ik plots enkel hetzelfde kon zaaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten