vrijdag 31 oktober 2014

Belegen Verzen 8




Verjaren
Leven is een perpetuum mobile van groeien
in lengte, breedte, diepte en gewoon in jaren
Aan jou nu om daar de ballast uit te snoeien
dan blijft het levenslang leuk om te verjaren.


Facebook
 Het laat zich echt niet rijmen
het valt ook niet te dichten
poëzie moet niet verschijnen
in het boek der gezichten.

Look at the bright side
Als jong meisje zat jij te dromen
van die prins op het witte paard
Gelukkig ben ik toen langsgekomen
en werd heel wat haver uitgespaard.

Finaliteit
Een kunstenaar bouwt op
Een kunstenaar breekt af
zoekt de weg naar eigen top
en overwinning op het graf.

De Nar
De waarheid uit een kindermond
voelt als een spiegel vrij van pijn
De kinderstem die nooit verstomt
zou als een nar verontrustend zijn.


Blufpoker

In het leven zijn we hooguit amateurs
die node voor professionelen spelen
Daarom ligt de macht vaak bij poseurs
die arrogant rollen durven te verdelen.

Liefde in blik
Ik kijk naar jou
jij kijkt naar mij
we verstaan elkaar
en dus zwijgen wij

Jij glimlacht naar mij
en ik knipoog naar jou
We zeggen woordeloos
het is van jou dat ik hou

Dementie
 Stilzwijgend zat je voor het open raam
al jaren leek je geest daar te vervliegen
Maar de dood bleef aarzelen bij je naam
onwetend wie hij hier in slaap ging wiegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten