woensdag 25 november 2015

Onder de mensen

Het was weer makkelijk
eenzaam zijn
tussen een groep
gelijkgestemde zielen
Plots klonk
weer dat refrein
tussen de stiltes
die er vielen:


Jij bent anders dan normaal
en dat mag je best zo houden
de bijzonderste van allemaal
een afwijking op het vertrouwde

Dan lach ik wat beaat
val binnenin uit elkaar
In hun woorden
schuilt geen kwaad
terwijl ik een nieuwe
verwijdering ervaar:

Jij bent anders dan normaal
en dat mag je best zo houden
de bijzonderste van allemaal
een afwijking op het vertrouwde

Ik heb hier niet te kiezen
anders ben ik en moet ik zijn
en als ik me niet
in zelfmedelijden wil verliezen
moet ik leren aanvaarden
wat weerklinkt in dat refrein:

Jij bent anders dan normaal
en dat mag je best zo houden
de bijzonderste van allemaal
een afwijking op het vertrouwde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten