woensdag 29 juli 2015

Belegen verzen 9

Loco Haram
De arme strijders van Boko Haram
zijn natuurlijk ook maar mensen
die ik hartsgrondig onder een tram
of naar de wreedste hel wil wensen.


Niet al wat kan, hoeft
Niet al wat kan, hoeft
maar al wat hoeft, kan
toch blijft dit onbeproefd
in elk wereldleiderplan.
 In Love
Ik wil in liefde zijn
niet voltooid verliefd
amoureus bewust zijn
een hart vol alstublieft.

Afvalprobleem
In de anale kanalen van een stad
gist wat onverteerbaar wordt geacht
tot een zweer die pijnlijk open spat
als de blinde macht het niet verwacht.

Gransje
Je strooit woorden in mijn hoofd
als kruimels op een eenzaam pad
maar twijfel is een vogel die rooft
de weg naar huis oogt lang en nat.

Kunst en kunnen
  Geluk dat kan je hebben
    gelukkig moet je zijn
 al ben ik aan het eerste rijk
  in het tweede blijf ik klein.

Ik zie
Ik zie, ik zie,
   ik zie wat jij niet ziet
  in je ogen trilt er poëzie
de echo van een kinderlied.

 Kussen
Ik wil mijn hoofd
op de binnenkant
van je dijen leggen
en nooit meer
ik moet nu weg
hoeven te zeggen.


Wie het geluk niet kan dromen,
zal het niet overkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten